Repasované autodiely priamo od zdroja
search
Chcete poradiť?
basket 0

0 €

V košíku nemáte žiadny tovar

Motory 2.0 TDI - výhody, nevýhody a poruchy

calendar10.08.2023

timer4 min

userTomáš

Motor 2.0 TDI bol zostrojený ako náhrada obľúbeného a vysoko oceňovaného variantu 1.9 TDI. Napriek tomu, že je omnoho modernejší než jeho predchodca, je všeobecne považovaný za menej odolný. Úspory materiálu, technologické chyby a prechod na iné oleje sú hlavnými dôvodmi problémov, s ktorými sa motor 2.0 TDI stretáva.


Montáž motora 2.0 TDI sa vykonáva v mnohých modeloch vozidiel

Motor 2.0 TDI debutoval na začiatku roku 2003 (vo VW Touran), postupne sa objavil vo väčšine modelov koncernu Volkswagen. Časom sa dostal aj pod kapoty niektorých vozidiel Mitsubishi, Jeep a Dodge. Nie je však pochýb o tom, že sa svojmu predchodcovi, verzii 1.9 TDI, vyrovná v popularite, bohužiaľ však nie v životnosti. 


Motor 2.0 TDI je dodávaný v rôznych výkonových variantoch - s 8V a 16V hlavou (vo verzii s výkonom 140 koní). Ďalej potom s tandemovým čerpadlom a vstrekmi PD alebo PPD, či so vstrekovaním Common Rail.

Z dôvodu neustálych úprav a inovácií, zavedenia prísnejších emisných noriem a daňových predpisov v konkrétnych zemiach je počet variantov a rozdielov v motoroch vysoký. Z prevádzkového hľadiska nie je motor 2.0 TDI príliš dobrý. Problémy s motorm 2.0TDI sa bohužiaľ začínajú prejavovať už po 100 až 120 000 najazdených kilometroch. Poruchy a následné opravy sú potom finančne veľmi nákladné. Mnohé poruchy síce odpovedajú tým, ktoré postihnú väčšinu moderných dieselových jednotiek, ale nájdu sa aj také, ktoré sú typické pre verziu 2.0 TDI.


Motor 2.0 TDI je vývojovou verziou motora 1.9 TDI s výkonom 130 k (v priamom smere ide o verziu AZV alebo BKD).

Typické poruchy motora 2.0 TDI

  • Prasknutie hlavy valcov (bežné pri 16V).
  • Chyby s "doľahnutím", ktoré súvisia s únikom chladiacej kvapaliny na tesniaci krúžok valca na strane výfuku (bežné pri 8V).
  • Vytlačenie sedacej plochy pre vstrekovače.
  • Problémy s olejovým čerpadlom.

Pri každodennom používaní pôsobí motor 2.0 TDI dobrým dojmom. Dynamika a nízka spotreba paliva základného variantu s PD (výkony 136 a 140 koní) uspokoja mnoho vodičov. Náročnejší vodiči sa môžu poobzerať po verzii s výkonom 170 koní a vstrekovačmi PPD od výrobcu Siemens, často sa vyskytujúcimi s filtrom pevnýcb častíc DPF.

Motor 2.0 TDI - Audi

Pod kapotou ingolstadtských modelov boli k dispozícii motory 2.0 TDI poháňané vstrekovacími jednotkami (PD) aj common rail (CR), vrátane nasledujúcich modelov (v zátvorke je uvedený dátum debutu motora 2.0 TDI v príslušnom modeli): A4 B8 (2007), A5 (2008), TT II (2008) a Q5 (2009).


Motor 2.0 TDI - Seat

Prvým vozidlom značky Seat, ktoré bolo vybavené motorom 2.0 TDI, bol model Altea (2004).Okrem neho sú ním vybavené aj modely Ibiza III (2009), Toledo III (2004), Exeo (2009), Leon II (2005), Alhambra I (2005) a v súčasnosti debutujúca Alhambra II (2005) (v zátvorke je uvedený dátum debutu motora 2.0 TDI v príslušnom modeli).

Motor 2.0 TDI - Škoda

Motor 2.0 TDI sa vo vozidlách Škoda objavil v roku 2004 (Superb I). Okrem toho sa tieto agregáty nachádzajú v nasledujúcich modeloch českej automobilky (v zátvorke je uvedený dátum debutu motora 2.0 TDI v príslušnom vozidle): Octavia II (2004), Superb II (2008) a tiež v kompaktnom SUV Yeti (2009).

Motor 2.0 TDI - Volkswagen

Touran I je prvým vozidlom skupiny Volkswagen, ktoré je vybavené motorom 2.0 TDI (2003).V roku 2003 boli na trh uvedené tieto modely: Golf VI, Golf Plus, Jetta, Passat B5, Passat CC, Scirocco, Eos, Touran II, Sharan I, Sharan II, Caddy, T5 (aj vo verzii biturbo/180 k), Tiguan a Amarok.

Motor 2.0 TDI - ďalšie značky

Motor 2.0 TDI PD do svojich vozidiel montovali aj výrobcovia, pre ktorých bol vývoj vlastného dieselového agregátu tohto objemu buď nehospodárny, alebo v danom čase nerealizovateľný. Okrem Mitsubishi to boli napríklad značky Jeep (Compass) a Dodge (Avenger, Caliber).