Tomáš poradie
+421 432 901 190
(Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
10.08.2023
4 min
Tomáš
Motor 2.0 TDI bol zostrojený ako náhrada obľúbeného a vysoko oceňovaného variantu 1.9 TDI. Napriek tomu, že je omnoho modernejší než jeho predchodca, je všeobecne považovaný za menej odolný. Úspory materiálu, technologické chyby a prechod na iné oleje sú hlavnými dôvodmi problémov, s ktorými sa motor 2.0 TDI stretáva.
Motor 2.0 TDI debutoval na začiatku roku 2003 (vo VW Touran), postupne sa objavil vo väčšine modelov koncernu Volkswagen. Časom sa dostal aj pod kapoty niektorých vozidiel Mitsubishi, Jeep a Dodge. Nie je však pochýb o tom, že sa svojmu predchodcovi, verzii 1.9 TDI, vyrovná v popularite, bohužiaľ však nie v životnosti.
Motor 2.0 TDI je vývojovou verziou motora 1.9 TDI s výkonom 130 k (v priamom smere ide o verziu AZV alebo BKD).
Pod kapotou ingolstadtských modelov boli k dispozícii motory 2.0 TDI poháňané vstrekovacími jednotkami (PD) aj common rail (CR), vrátane nasledujúcich modelov (v zátvorke je uvedený dátum debutu motora 2.0 TDI v príslušnom modeli): A4 B8 (2007), A5 (2008), TT II (2008) a Q5 (2009).
Prvým vozidlom značky Seat, ktoré bolo vybavené motorom 2.0 TDI, bol model Altea (2004).Okrem neho sú ním vybavené aj modely Ibiza III (2009), Toledo III (2004), Exeo (2009), Leon II (2005), Alhambra I (2005) a v súčasnosti debutujúca Alhambra II (2005) (v zátvorke je uvedený dátum debutu motora 2.0 TDI v príslušnom modeli).
Motor 2.0 TDI sa vo vozidlách Škoda objavil v roku 2004 (Superb I). Okrem toho sa tieto agregáty nachádzajú v nasledujúcich modeloch českej automobilky (v zátvorke je uvedený dátum debutu motora 2.0 TDI v príslušnom vozidle): Octavia II (2004), Superb II (2008) a tiež v kompaktnom SUV Yeti (2009).
Touran I je prvým vozidlom skupiny Volkswagen, ktoré je vybavené motorom 2.0 TDI (2003).V roku 2003 boli na trh uvedené tieto modely: Golf VI, Golf Plus, Jetta, Passat B5, Passat CC, Scirocco, Eos, Touran II, Sharan I, Sharan II, Caddy, T5 (aj vo verzii biturbo/180 k), Tiguan a Amarok.
Motor 2.0 TDI PD do svojich vozidiel montovali aj výrobcovia, pre ktorých bol vývoj vlastného dieselového agregátu tohto objemu buď nehospodárny, alebo v danom čase nerealizovateľný. Okrem Mitsubishi to boli napríklad značky Jeep (Compass) a Dodge (Avenger, Caliber).