Repasované autodiely priamo od zdroja
search
Chcete poradiť?
basket 0

0 €

V košíku nemáte žiadny tovar

Renault Trafic druhej a tretej generácie

calendar13.01.2023

timer5 min

userTomáš

Obľúbená dodávka, ktorej história siaha až do roku 1981, vďaka neustálym vylepšeniam a faceliftom k dnešnému dňu ponúka viac než 100 variantov od trojmiestnej až po deväťmiestnu. Na nasledujúcich riadkoch sa budeme venovať predovšetkým druhej a tretej generácii Traficu, ktorá je na trhu od roku 2002. 


Renault Trafic je obľúbené úžitkové vozidlo


Renault Trafic druhej generácie (môžete tiež poznať ako Opel Vivaro, Vauxhall Vivaro a Nissan Primastar) bol pôvodne v ponuke iba s motorom 1.9 dCi s výkonom 60 a 74 kW. Po roku prišla nová verzia 2.5 dCi s výkonom 99 kW a po facelifte v roku 2006 sa objavil nový diesel 2.0 dCi s výkonom 66 a 85 kW, ktorý nahradil pôvodný motor 1.9 dCi.


Ponuka motorov zahŕňa silnú jednotku 2.0 dCi s výkonom 90 kW alebo 115 kW, ktoré boli pre rok 2010 prepracované s cieľom dosiahnuť nižšiu spotrebu paliva. K dispozícii je tiež vývojová verzia motoru 2.5 litra dCi s výkonom 150 kW. Šesťstupňová manuálna prevodovka je štandardom pre všetky motory, na prianie bolo možné zvoliť robotizovanú poloautomatickú prevodovku Renault Quickshift 6. 


Renault Trafic ponúka viac než 100 variantov od trojmiestnej až po deväťmiestnu.

Renault Trafic tretej generácie

V roku 2014 sa začala predávať tretia verzia tohto modelu Trafic s tromi základnými karosárskymi verziami – panel van, dodávka pre posádku a variant minibus. K dispozícii je tiež kabína s dlhým rázvorom na platforme pre stavbu karosérie na mieru, spolu so špecializovanou chladiarenskou dodávkou a hotovým „dvojposchodovým“ modelom s výklopnou korbou. 


Obľúbená panelová dodávka je k dispozícii s krátkym alebo dlhým rázvorom a nízkou alebo vysokou výškou strechy, čo umožňuje získať objem nákladu až 8 m3. Dodávky s dvojitou kabínou Crew Vans pojmú až šesť osôb, pričom si zachovávajú veľkorysý nákladný priestor v prevedení s krátkym aj dlhým rázvorom. Sklopná zadná lavica umožňuje prepravu dlhšieho nákladu s menším počtom cestujúcich. 


Aj keď sa jedná o klasiku dnešnej doby, Renault s modelom Trafic neostal stáť na mieste a kabína bola vyvinutá tak, aby bola stále pohodlnejšia a praktickejšia. Trafic má tiež veľmi veľa konfigurácií karosérie, takže si udržuje svoju aktuálnosť. 


Spotreba Renaultu Trafic

Väčsina motorov, ktoré pod kapotou Traficu nájdete, sa pyšní veľmi úspornou prevádzkou. Kombinovaná spotreba činí 7,4 l, mimo mesto 6,5 l a v meste 8,9 l na 100 km. Naftová dodávka má pohon predných kolies a usporiadanie 4 valcov v rade. V kombinácii s veľkou nádržou s objemom 90 l dovoľuje jedno natankovanie skutočne veľké nájazdy. K nízkej spotrebe prispieva aj dobrá aerodynamika vozidla.


Príprava zmesi je pomocou priameho vstrekovania common-rail a vysokotlakého čerpadla Bosch CP3.

Vstrek Common Rail BOSCH CRI 0445110146

Na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného Renaultu Trafic?

  • Rozhodujúca je servisná história. Je lepšie, pokiaľ bolo vozidlo servisované častejšie než každých 18 000 km, ako navrhuje výrobca Renault.
  • Akékoľvek rachotenie alebo drnčanie môže ukazovať na problémy s vačkovou reťazou. Napriek tomu, že sa jedná o reťaz, je známe, že sa rada naťahuje. Preto sa radšej spýtajte či bola vymenená, malo by k tomu dôjsť okolo 100 000 – 130 000 km.
  • Porucha manuálnej prevodovky General Motors PK5, PK6, PF1, PF6 je častá vo vozidlách Vivaro, Movano, Trafic a Primastar. Častá chyba, ktorá vedie k poruche bez ohľadu na spôsob jazdy alebo servis vozidla, je zapríčinená zostavením prevodovky.  Prepätie ložísk je masívne preťažené, čo vedie k poruche ložísk a k totálnej deštrukcii skrine už od 30 000 km. V niektorých prípadoch sú skrine zostavené tak tesne, že je prakticky nemožné ich ručne otočiť. Po výmene ložísk a ich správnom podložení prevodovka „pôjde“ prakticky neobmedzene.
  • Spýtajte sa či a kedy boli vymenené vstrekovače paliva. Tie často zlyhávajú v dôsledku vody v palivovom systéme. Pokiaľ motor beží hrubo, nechajte skontrolovať korekciu vstrekov.
  • Pravidelne nechajte čistiť EGR ventil.
  • Skontrolujte či neviaznu zadné brzdy.
  • A spýtajte sa, kedy bol naposledy vymenený olej v prevodovke.

Jazdné vlastnosti a motor Renaultu Trafic

Turbodieselové motory dCi sú rýchle, plynulé a hospodárne, naviac zvládnu prepravu veľkých nákladov. Trafic sa jednoducho šoféruje. Vďaka dobrej viditeľnosti sa hodí na prácu v meste a parkovanie tiež nie je problém. Na diaľnici jazdí dobre a má dostatočne silný výkon pre obiehanie. Pozor však na citlivé riadenie a ostré brzdy. Môže byť trochu hlučný, ale to sa stáva skutočným problémom iba pri vyšších rýchlostiach.


Motor 1,9 dCi má nízku spotrebu a silný ťah. Bohužiaľ však musíme zmieniť, že sa jedná o jeden z problémovejších motorov. Kaziť sa môžu ako vysokotlakové čerpadlá Bosch, tak aj poddimenzované turbá. Určite by ste mali vedieť, že sa nevyplatí obchádzať pravidelné intervaly na výmenu motorového oleja. Ideálne by výmena mala prebiehať každý rok alebo po 15 000 km. Palivový filter by ste mali meniť každých 30 000 km.

Potrebujete repasované turbodúchadlo pre váš Renault Trafic? Pozrite tu. Alebo si prejdite sekciu túrb na našom e-shope. Ak budete potrebovať pomôcť s výberom, neváhajte nás kontaktovať.