Repasované autodiely priamo od zdroja
search
Chcete poradiť?
basket 0

0 €

V košíku nemáte žiadny tovar

Volvo XC 90 - ochranca rodiny

calendar01.09.2022

timer6 min

userTomáš

Prvá generácia luxusného SUV XC 90 bola predstavená v roku 2002. Druhá generácia sa začala predávať v roku 2012. Prvá generácia sa Číne tak zapáčila, že sa na miestnom trhu predávala až do roku 2017. Je to rodinný tank s kapacitou až sedem miest na sedenie, ktorého sa predalo 640 000 kusov.

Volvo XC 90

Model XC90 bojoval o zákazníkov s rovnako robustnými vozidlami - BMW X5, Mercedesom ML a Audi Q7. V porovnaní s nemeckým kok-upom bol model Volvo lacnejší, mal viac výbavy a tiež lacnejší servis. Konkurenti ponúkali dynamickejšiu jazdu a krajší interiér.

Volvo XC 90

Volvo - bezpečnosť na prvom mieste

Model XC90 s akýmkoľvek motorom bude jazdiť za viac ako 10 litrov na 100 km. V zákrutách sa XC90, podobne ako všetky vozidlá SUV, nakláňa kvôli svojmu vysokému ťažisku. Prečo si teda zákazníci kupujú auto za minimálne 1,5 milióna, ktoré veľa žerie a zle jazdí? Nezabudnite, že v roku 2002 ste si za túto sumu mohli kúpiť pekný byt.

Dizajn pripomína nafúknuté kombi V70 na chodúľoch. Je to bezpečná, ale žíznivá dvojtonová nádrž. Hlavným lákadlom Volva pre kupujúcich je jeho priestrannosť a predovšetkým bezpečnosť. Volvo tradične ponúka vyššiu úroveň ochrany cestujúcich ako iní výrobcovia automobilov. Radšej nechceme vedieť, ako by dopadla zrážka dvojtonového modelu XC90, ktorý má kabínu vystuženú bórovou oceľou, s bežným hatchbackom.

Model XC 90 má aj systém ochrany proti prevráteniu ROPS. No aj samotná automobilka si bola vedomá nevýhod karosérie SUV. Model prešiel testami NCAP v roku 2003 a získal päť hviezdičiek za ochranu cestujúcich.

Podľa oficiálnej výstupnej správy NCAP má Volvo XC90 neuveriteľne pevnú karosériu, ktorá poskytuje úplnú ochranu cestujúcich. Počas testu sme zistili, že vozidlo trpí minimálnymi deformáciami a zásahmi do priestoru kabíny.

Praktické SUV

Batožinový priestor má základný objem 613 litrov. Ak je nainštalovaný tretí rad sedadiel, batožinový priestor má objem 249 litrov.

Po sklopení oboch radov sedadiel je objem 1 837 litrov.

Vonkajší dizajn vozidla je stále krásny a nadčasový. Dizajn modelu XC 90 je taký zábavný, že jeho zadná časť bola použitá pri návrhu mladšieho modelu V50. To isté sa však nedá povedať o interiéri, ktorý príliš nezostarol. Dizajn je úsporný severský dizajn plný tmavých plastov, a hoci je dobre vyrobený a mechanicky pevný, v prípade auta za 1,5 milióna dolárov je miernym sklamaním. Sedadlá sú vo Volve tradične vynikajúce. Audio systém je vynikajúci. Ak to zhrnieme, Volvo sa zameralo na ergonómiu a hodnotné materiály a vynechalo zbytočné dekoratívne nezmysly. Niektoré verzie majú tretí rad sedadiel. Hoci je vhodný pre cestujúcich s výškou do 170 cm, určite budete chcieť túto konfiguráciu, pretože neskôr auto lepšie predáte.

Motorizácia

Od začiatku výroby bol v ponuke benzínový päťvalec 2,5 T (154 kW a 320 N.m) a šesťvalec T6 s objemom 2,9 litra (200 kW a 380 N.m).

Oveľa populárnejší (v Európe) bol 2,4-litrový päťvalcový diesel vo verzii D5 (120 kW a 340 N.m) Tento päťvalec bol neskôr upravený na výkony 136 a 147 kW.

Preplňované benzínové motory 2,5T (päťvalec) a 3,2 so šesťvalcom boli nahradené radovým šesťvalcom s objemom 3,2 litra a výkonom 175 kW a 179 kW.

Najvzácnejším motorom bol 4,4-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 232 kW, ktorý pre Volvo vyvinula spoločnosť Yamaha. Motor bol inštalovaný priečne, aby sa zmestil pod kapotu vozidla. Konštruktéri sa pokúsili zmenšiť jeho veľkosť použitím nezvyčajného usporiadania valcov - valce vidlicového osemvalca zvyčajne zvierajú navzájom 90-stupňový uhol. Yamaha ponúkla motor, v ktorom sú jednotlivé valce pod uhlom 60 stupňov, čo znamená, že zaberá menej miesta, ale motor stratil jednu z hlavných výhod motora V8 - hladký chod. Preto bolo potrebné nainštalovať vyvažovací hriadeľ. Menej ako desatinu predaja modelu XC90 na našom trhu tvorili verzie s benzínovým motorom. Spotreba osemvalcového motora je 14 litrov a viac.

Ktorý motor vybrať pre model XC90?

Žiadny z motorov nie je známy svojím poškodením. Českí motoristi jednoznačne uprednostňujú päťvalcový diesel 2,4.

Benzínové motory nie sú samy o sebe zlé. Podľa definície budú mať lepšiu spotrebu paliva ako ich naftové náprotivky.

Vyhli by sme sa preplňovanému benzínovému šesťvalcu T6, ktorý je spojený so štvorstupňovým automatom od General Motors. Táto automatická prevodovka ukrajuje z výkonu motora a jej štvorstupňová konštrukcia zbytočne tlačí motor do vysokých otáčok, čo prispieva k spotrebe paliva. Výmena motorového oleja v tomto pohone je tiež zložitá.

Spomedzi benzínových motorov je najlepšou voľbou radový šesťvalcový atmosférický motor 3,2. Jeho jediným nedostatkom je spotreba, ktorá začína na 11 litroch naturalu 98.

A čo V8 od Yamahy? Vyžaduje si výmenu motorového oleja každých 10 000 km a je náchylný na prehrievanie. Ak sa tieto problémy podarí prekonať, je to jednoznačne najdynamickejšie hnacie ústrojenstvo pre model XC90.

Prechod na LPG?

Prestavba päťvalcového benzínového motora 2,5T s turbodúchadlom sa vo všeobecnosti neodporúča.

Oplatí sa používať naftu?

Pravidelne kontrolujte káblový zväzok, pretože v prípade poruchy je to práve motor, ktorý nie je vyladený. Kontrola rozvodového remeňa sa odporúča každých 100 000 km.

Pri dieselových motoroch vás možno prekvapí, že odporúčame automatickú prevodovku. S päťstupňovou automatickou prevodovkou Geartronic od japonskej spoločnosti Aisin nie sú žiadne problémy. Občas sa stane, že medzispojka Haldex zlyhá. Vodič si poruchu všimne až vtedy, keď musí s autom v zime vyraziť do kopca.

Prečo si nekúpiť SUV?

V prvom rade je dôležité si uvedomiť, že kombi rovnakej dĺžky a veľkosti bude mať vždy lepší kilometrový výkon a jazdné vlastnosti.

Nie je to čistý terénny automobil.

Bohatí zákazníci si zvyčajne kupujú vozidlá SUV kvôli prestíži, bezpečnosti a pohodliu. Niektorí sa odvolávajú na praktickosť, ale tá je sporná. Minivany alebo MPV dokážu lepšie využiť vnútorný priestor.

Vozidlá SUV majú vyššiu spotrebu paliva, horšie emisie a rýchlejšie opotrebúvajú pneumatiky. Jazdné vlastnosti sú tiež horšie, napríklad v losom teste sú výsledky zlé, pretože

Najstarší model XC 90 dnes stojí približne 200 000 korún. Podľa nášho názoru je to v kombinácii s päťvalcovým dieselom skvelé ojazdené auto, ktoré nezhrdzavie. Tri štvrtiny ojazdených vozidiel majú automatickú prevodovku a väčšina modelov má dvojzónovú klimatizáciu.

Spoločnosť Autonorma ponúka náhradné diely na vozidlá Volvo a ťažké zariadenia. Máme stovky dielov pre väčšinu značiek automobilov. Stačí zavolať alebo napísať!