Repasované autodiely priamo od zdroja
search
Chcete poradiť?
basket 0

0 €

V košíku nemáte žiadny tovar

Ako repasujeme brzdové strmene?

calendar13.04.2022

timer2 min

userTomáš

Brzdové strmene majú za úlohu chrániť našu bezpečnosť pri jazde. Túto súčasť má každé osobné a nákladné vozidlo, a preto je ich na trhu viac druhov. Každý brzdový strmeň však funguje na rovnakom princípe, využívajúci piest, ktorý je po stlčení brzdového pedála, vysúvaný z komory a pritlačovaný na brzdovú doštičku. Tá následne vytvára tlak na brzdový kotúč, čo má za príčinu brzdenia. Piest je poháňaný brzdovou kvapalinou alebo vzduchom.

Ako už bolo spomínané, brzdový strmeň sa potýka s veľko dávkou nečistôt a mechanického opotrebenia.


Najčastejšou poruchou na strmeni, je opotrebenie gumových tesnení v komore piestu.

Ďalej sa veľmi často brzdové čeľuste potýkajú s koróziou, ktorá je spôsobená prevažne jazdou v zime, kedy je na vozovke vyššia koncentrácia solí a vody. Korózia môže narušiť pevnosť čeľustí, a hlavne sa z nej stáva ďalší zdroj nečistôt. Tie môžu následne  ovplyvniť hybnosť celého strmeňa a môže dôjsť k zablokovaniu dielu. V takom prípade je nutná výmena celého dielu. 


Chybný brzdový strmeň sa môže prejaviť napríklad:

  1. Zablokovaním mechanizmu ručnej brzdy.
  2. Značným predĺžením brzdnej dráhy vozidla.
  3. Únikom brzdovej kvapaliny v oblasti brzdového strmeňa.
  4. Pískaním kolies pri brzdení.
  5. Zápachom pri brzdení.
  6. Nadmerným zahrievaním brzdného kotúča.


Repase brzdových strmeňov

Začína z diagnostiky starých dielov. Odborne vyškolený personál preverí ich kondíciu a ohodnotí funkčnosť. Preverené diely sú následne demontované a všetky staré a následne nepoužiteľné komponenty sú odstránené. Pre komponenty brzdových strmeňov je nutné podstúpiť vysokotlakové alebo chemické čistenie, ktoré zbavia diely korózie, mastnôt a nečistôt. Ďalej sa diely galvanizujú, aby sa zvýšila ich povrchová odolnosť. Takto pripravené diely sa následne odborne kompletujú. Chýbajúce alebo chybné diely sú nahradené novými originálnymi. Väčšinou sa jedná o mosadzné odvzdušňovacie ventily, tesnenie komôr piestov alebo samotné telo piestu. Repasované diely sa následne dôkladne testujú na stoliciach, kde musí prejsť 2000 cyklov maximálneho brzdového zaťaženia. Test je tiež doplnený o test odolnosti povrchu, kedy sa ponecháva repasovaný diel v komore s pôsobením vodnej pary s obsahom rôznych solí, či oxidov.

Kde všade sme už repasovaný diel dodali