Repasované autodiely priamo od zdroja
search
Chcete poradiť?
basket 0

0 €

V košíku nemáte žiadny tovar

Všeobecné informácie pre kódovanie vstrekovačov

V minulosti boli vstrekovače nafty všeobecne považované za plug and play. Vďaka príchodu systémov typu Common Rail si autodielňa nemôže byť istá, či má byť vstrekovač kódovaný alebo nie.

Common Rail vstrekovacie systémy ponúkajú oproti svojim predchodcom rad výhod: lepší výkon, nižšiu spotrebu paliva a tichšiu prevádzku motora. Ďalšou hlavnou výhodou systému Common Rail je jeho schopnosť podstatným spôsobom znižovať emisie, čo sú frázy, ktoré má každý Eurocrat na perách.

Tak prečo vstrekovací kód?

Kód vstrekovača, známy ako IMA kód (Bosch a Siemens) alebo kalibračný kód (Delphi), je kód, ktorý je naprogramovaný na ECU pre presnú komunikáciu a riadenie vstrekovania. Kvôli stále rastúcim emisným predpisom a prísnejším limitom museli výrobcovia vozidiel presnejšie riadiť tok paliva vstupujúci do motora, aby optimalizovali účinnosť spaľovacieho procesu a regulovali emisie v prijateľných medziach.

Výkon

V některých systémech je možné odjet a všimnout si žádných rozdílů. Pokud injektory nebyly kódovány, je nepravděpodobné, že by zákazník dosáhl optimálního výkonu vozidla. Vady se mohou objevit až po dlouhé době.

Bez naštartovania

Ak nezadáte vstrekovací kód v novších systémoch, vozidlo sa nespustí

Slabý / nepravidelný chod motora

Pretože injektory nie sú kódované, riadiaca jednotka pokračuje v dávkovaní, ako by predchádzajúci injektor bol stále prítomný, čo môže viesť k zlému výkonu.

Ako zistím, že vstrekovač, ktorý som kúpil, musí byť nakódovaný?

Delphi
Vždy je vyžadované kódovanie vstrekovacieho motora DELPHI common rail. Typický kód sa skladá zo 16 alfanumerických znakov (injektory C2i) alebo 20 znakov pre novšie aplikácie (injektory C3i). Kód je obvykle na hlave injektora.

Denso
Vstrekovače DENSO Common Rail - Obvykle musia byť kódované všetky, ale niektoré staršie verzie nie. Typický kód je 16-24 alfanumerických znakov v závislosti na značke vozidla. Kód je obvykle umiestnený na konektore injektora. Pre túto informáciu môžete tiež použiť QR kód vstrekovača.

Siemens VDO
Vstrekovače Common Rail od VDO / Siemens - V súčasnej dobe musia byť kódované iba aplikácie VW. Typický kód je 6 číslic a je umiestnený na hlave injektora.

Bosch
Vstrekovače Common Rail BOSCH - spravidla musia byť všetky kódované. Niektoré staršie verzie však nemusia byť kódované. Ak je k dispozícii kód IMA, je potrebné kódovanie. Typický kód je 6-10 čísel a je umiestnený na hlave injektora.

Poznámka - Vyššie uvedené informácie o kódovaní platia pre nové vstrekovače nafty. Repasovaný vstrekovač predávaný autorizovaným servisným technikom má nový kalibračný kód, ktorý je obvykle pripojený k injektoru vo forme nálepky alebo štítku. Tento kód je tiež umiestnený na výstupnom testovacom protokole.