Tomáš poradie
+421 432 901 190
(Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Technológia Common Rail (CR) dobyla svet už v roku 1997, kedy debutovala v motoroch áut Alfa Romeo. Vo veľmi krátkom čase ju začali využívať aj ďalší výrobcovia vozidiel. Systémy Common Rail totiž, v porovnaní so staršími technológiami, vykazujú výrazne nižšie emisie uhlíka, pokojnejšiu a tichšiu prevádzku, vyššiu účinnosť a nižšiu spotrebu paliva. Od roku 2010 (a emisné normy Euro 5) už v osobných dieselových autách nenájdete iný vstrekovací systém.
Common Rail vstrekovače sú neoddeliteľnou súčasťou vysokotlakového systému. Ich úlohou je pod vysokým tlakom dávkovať/vstrekovať zmes paliva zo vstrekovacieho čerpadla do spaľovacieho priestoru jednotlivých valcov, a to v čo najlepšie spáliteľnom skupenstve (= čo najmenšie častice).
Piezoelektrické vstrekovače umožňujú precíznejšie dávkovanie množstva vstrekovaného paliva a lepšie rozprášenie paliva v spaľovacej komore motora. Ich hlavnou prednosťou je krátka doba aktivácie (cca 0,1 ms). Piezoelektricky ovládané vstrekovače majú zhruba štyrikrát vyššiu rýchlosť spínania ako vstrekovače ovládané elektromagnetom. Vďaka tomu je možné skrátiť odstupy medzi jednotlivými vstrekmi a tým zefektívniť priebeh vstrekovania. Výhodou je aj úspora približne 75% pohyblivých hmôt na ihle trysky. Jedinou nevýhodou je, že piezovstrekovače sú v súčasnosti v prevažnej väčšine neopraviteľné, pretože ich výrobcovia nedodávajú dáta a súčiastky potrebné na repasiu. My v Autonorme sme schopní ich opraviť/repasovať vďaka vlastnoručne vyvinutým technológiám a postupom. Pomáhame tak zákazníkom z celej Európy šetriť náklady, ktoré by vynaložili na nákup nových vstrekovačov, a to mnohokrát až o desiatky percent. Pritom môžu využívať rovnakú životnosť.