Tomáš poradie
+421 432 901 190
(Vo všedné dni od 8:00 do 17:00)
Vstrekovacie palivové čerpadlo je jeden z kľúčových komponentov celého spaľovacieho motora a často veľmi drahá súčiastka na výmenu, ak dôjde k jeho poruche. Hlavnou úlohou vstrekovacieho palivového čerpadla je pod vysokým tlakom dodávať palivo z nádrže do spaľovacích komôr motora. Častokrát funguje veľmi spoľahlivo a prežije celý zvyšok automobilu. V článku sa dozviete, ako predchádzať jeho poruchám.
Práca palivového čerpadla v nádrži je jednoduchá. Elektromotor otáča lopatkami turbíny, ktorá cez sitko nasáva palivo z nádrže a cez filter ho čerpá do vstrekovacieho čerpadla. Vstrekovacie čerpadlo potom tlačí palivo cez vstrekovače do valcov motora. Plniaci tlak v celom režime prevádzky udržuje pretlakový ventil. Menej často býva palivové čerpadlo umiestnené vo vnútri palivovej nádrže nahradené podtlakovým podávacím čerpadlom priamo v konštrukcii vstrekovacieho čerpadla.
Pohon čerpadla zaisťuje motor cez vačkový hriadeľ ventilového rozvodu alebo vlastný pohon v skrini vstrekovacieho čerpadla. Väčšinou sa používajú piestové čerpadlá. Pretekajúce palivo vstrekovacie čerpadlo chladí a čiastočne maže (nafta o niečo viac ako benzín).
Medzi najčastejšie príčiny porúch vstrekovacieho čerpadla patrí všeobecne znečistenie palivovej sústavy hrdzou, nečistotami alebo sedimentom z nádrže alebo palivového filtra.
Pred inštaláciou nového palivového čerpadla je nutné vykonať správnu diagnostiku, ktorá potvrdí alebo vyvráti, že poruchu motora spôsobuje naozaj nefunkčné vstrekovacie čerpadlo. Pokiaľ je nutné vstrekovacie čerpadlo vymeniť, uistite sa, že je palivový systém vrátane nádrže čistý. Ak chcete ušetriť na cene, nie však na kvalite, kúpte si repasované čerpadlo. V tomto článku sa dozviete, ako palivové čerpadlá repasujeme.