Všeobecné informácie o kódovaní vstrekovačov - AutoNorma

Všeobecné informácie kódovanie vstrekovačov

V minulosti sa vstrekovače nafty považovali za plug and play. Zavedenie pokročilejších systémov (vstrekovače Common Rail) znamená, že si garáž nemôže byť istá, či injektor potrebuje kódovanie alebo nie.

Naftové systémy Common Rail ponúkajú oproti tradičným naftovým systémom rad výhod, ako napríklad lepší výkon, nižšia spotreba paliva a tichší prietok motora. Ďalšou významnou výhodou systému Common Rail je jeho schopnosť podstatne znížiť emisie.

Prečo teda injektorový kód?

Kód injektora, zvyčajne známy ako IMA kód (Bosch a Siemens) alebo kalibračný kód (Delphi), je kód naprogramovaný na ECU na presnú komunikáciu a riadenie vstrekovania. So stále sa zvyšujúcou emisnou legislatívou a sprísňovaním limitov boli výrobcovia vozidiel nútení presnejšie riadiť tok paliva vstupujúceho do motora, aby optimalizovali účinnosť spaľovacieho procesu a regulovali emisie v prijateľných medziach ...

Kódovanie IMA (Injector Menge Abgleichung / Injector Quantity Offset) je priemyselným štandardom. Keď vstrekovač prejde testom OE, vygeneruje kód IMA, ktorý identifikuje, kde je zostava ihly a trysky upravená v rozmedzí tolerancií, čo umožňuje ECU zodpovedajúcim spôsobom meniť palivo a optimalizovať výkon motora. Ak kódovanie injektorov nekóduje, môže to mať za následok niekoľko problémov:

Výkon - V niektorých systémoch je možné jazdiť bez toho, aby ste si všimli akýkoľvek rozdiel. Ak nie sú vstrekovače kódované, je nepravdepodobné, že by zákazník dosiahol optimálny výkon vozidla. Poruchy sa môžu vyskytnúť po určitom čase.

Bez štartu - Ak v novších systémoch nezadáte kódy vstrekovačov, vozidlo sa nespustí

Nízky výkon / nepravidelný chod motora - pretože vstrekovače nie sú kódované, ECU bude pokračovať v dávkovaní, akoby bol stále prítomný predchádzajúci vstrekovač, čo by mohlo spôsobiť slabý výkon.

Ako zistím, či si zakúpený injektor vyžaduje kódovanie?

Vstrekovače DELPHI Common Rail - vždy vyžadujte kódovanie motora. Typický kód je 16 alfanumerických znakov (vstrekovače C2i) alebo 20 znakov pre novšie aplikácie (vstrekovače C3i). Kód sa zvyčajne nachádza na hlave injektora.

Vstrekovače DENSO Common Rail - spravidla všetky vyžadujú kódovanie, aj keď niektoré veľmi skoré verzie nemusia. Typická dĺžka kódu je 16 - 24 alfanumerických znakov v závislosti od značky vozidla. Kód sa zvyčajne nachádza na konektore vstrekovača. Pre túto informáciu môžete tiež použiť QR kód nachádzajúci sa na injektore.

Injektory Common Rail VDO / Siemens - kódovanie v súčasnosti vyžaduje iba aplikácie VW. Typická dĺžka je 6 číslic a je umiestnená na hlave injektora.

Injektory BOSCH Common Rail - všeobecne všetky vyžadujú kódovanie, aj keď niektoré staršie verzie nemusia. Jednoducho povedané, ak je k dispozícii IMA kód, injektor bude potrebovať kódovanie. Typická dĺžka kódu je 6 - 10 číslic a je umiestnená na hlave konektora vstrekovača.

Poznámka: Vyššie uvedené informácie o kódovaní sa týkajú nových vstrekovačov nafty. Repasovaný injektor, ak bol zakúpený od autorizovaného servisného technika, bude mať tiež nový kalibračný kód, ktorý je obvykle pripevnený k injektoru ako štítok.