Výrobca tohto Piezo PD vstrekovača neuvoľnil na trh náhradné diely potrebné na opravu a tým nás donútil prísť s vlastným riešením.
Táto generácia PD vstrekovacích trysiek je vybavená systémom riadenia vstrekovacej trysky pomocou špeciálneho piezoelektrického kryštálu, ktorý potom pôsobí na hydraulický prevodník a indukuje vstrekovanie paliva do spaľovacej komory motora. Tento piezoelektrický kryštál je vytvorený z alternatívne usporiadaných piezoelektrických kremenných a kovových plátkov.
Podľa výrobcu Siemens VDO je táto PD tryska nerepasovateľná.
Hlavnou príčinou poškodenia Piezo Pumpe Düse SIEMENS Piezo 03G130073T a 03G130073D je znečistený palivový systém. Závada na vozidle sa prejavuje zhasnutím motora a následným blikaním kontrolky žeravenia a hláškou „Motor do dielne“. Ďalej nie je možné opätovne motor naštartovať. V tomto prípade môžu byť vstrekovače skratované.
Vyčistenie vstrekovačov vo väčšine prípadov nepostačuje na to, aby vozidlo správne fungovalo.
Najporuchovejšie typy boli u vozidiel vyrobených do konca roku 2007, vstrekovacie jednotky boli označené 03G130073D a 03G130073M. Výrobca vozidiel zvolal vozidlá na tzv. guľanciu, kedy vstrekovacie jednotky vymenil na svoje náklady za nové produkty, ktoré označil novými výrobnými číslami a to 03G130073S, 03G130073T a 03G130073TX.
Najčastejšími vozidlami, u ktorých sa táto závada objavuje sú:
VW Passat B6 2.0TDI
Škoda Octavia RS 2.0TDI
Audi A4 2.0TDI
Seat Altea 2.0TDI
Kódy motora: BRD, BKD, BMR, BUZ, BRD, BMA, BMN, BKP, BRP, BRE, BLB.