Repasované autodiely priamo od zdroja
search
Chcete poradiť?
basket 0

0 €

V košíku nemáte žiadny tovar

Ako repasujeme dvojhmotové zotrvačníky?

calendar03.05.2022

timer3 min

userTomáš

Často sa nás pýtate na spôsob repasie dvojhmotových zotrvačníkov

Úspešná oprava zotrvačníka (anglicky Dual-Mass Flywheel) závisí od miery vstupného opotrebovania.

Ďalej technici používajú sadu presne daných postupov pri repasii „dvojhmot:“

Umývanie

Rozobrané prvky zotrvačníka sa prenesú do tlakovej umývačky. Tá vytvára vodnú paru s teplotou až 180°C, vďaka čomu je zaručené, že umývačka dôkladne vyčistí komponenty dvojhmotového kolesa od mastnoty a nečistôt.

Pieskovanie

Po důkladném omytí v tlakové myčce prvky přejdou do tryskacího stroje. V tomto okamžiku jsou odstraněny zbytky staré barvy, stopy koroze nebo rzi.

Výmena dielov

V ďalšej fáze naši špecialisti posúdia, ktoré prvky by mali byť vymenené. Potom sa dvojhmotový zotrvačník zostaví z najkvalitnejších náhradných komponentov. Používame iba komponenty od originálnych výrobcov vrátane Sachs, Valeo alebo LuK.

Brúsenie

Pri brúsení dochádza k uhladeniu všetkých nerovností tak, aby mohlo byť dvojhmotového zotrvačníka správne vyvážené.

Zostavenie

Jednou z finálnych fáz procesu repasácie dvojhmotového kolesa je zostavenie do správnej polohy a usporiadanie. Prvky dvojhmotného kolesa sú trvale spojené nitovaním.

Dynamické vyváženie

Dokončenie procesu repase nie je všetko. Je nevyhnutné, aby každé dvojhmotové koleso prešlo radom skúšok. Jednou z nich je dynamické vyváženie. Vďaka tomu je vylúčený výskyt vibrácií počas ďalšej prevádzky.

FAQ

V čom je repasia zotrvačníkov výhodnejšia ako nákup nového dielu?

Repasia dvojhmotového zotrvačníka je cenovo najvýhodnejšie riešenie. Po repasii dvojhmotový zotrvačník znovu získa stav „nového“ komponentu.


Aké sú príznaky poruchy dvojhmotového zotrvačníka?

  1. charakteristické klepanie z prevodovky
  2. vibrácie motora pociťované v kabíne vozidla pri voľnobehu
  3. nerovnomerný chod motora
  4. trhnutie pri rozjazde vozidla
  5. problémy s radením za jazdy


K opotrebovaniu zotrvačníka často dochádza z nedbanlivosti samotných vodičov. Existuje niekoľko návykov, ktoré predlžujú životnosť tohto zariadenia, z ktorých odporúčame:

  1. obmedziť trvalé zošliapnutie spojky za chodu motora
  2. vyhýbať sa jazde, keď máme vysoký rýchlostný stupeň, a pritom nízke otáčky – podtáčanie motora
  3. plynulý rozjazd, vyhnite sa prudkým rozjazdom
  4. maximálny chiptuning


POZOR: Po repasii dvojhmotového zotrvačníka odporúčame vždy vymeniť spojkovú sadu za novú rovnakého výrobcu ako je zotrvačník.

Kde všade sme už repasovaný diel dodali